Säkerhet i Vietnam

 

 

Tips från mig om säkerheten i Vietnam.

Det är bara föraren som har bälte i bilarna. Om det finns bälte i baksätet så stoppar dom bältesknappen under dynan så man inte kan få tag på den. Ibland vänder de bilarna mitt på vägen eller kör åt fel håll på motorvägen. En sak som är bra är att alla tutar när man går framför dem det gör de inte i Thailand. Igår när vi skulle gå och köpa godis kom det en motorcyklist och körde skitfort på sidan vi gick på men det gick som tur bra.

Alla som kör motorcykel och de som åker med har hjälm på sig för det är höga böter om man inte har det.

Ett tips från mig till er som ska till Vietnam. Åk aldrig minibuss, de kör som dårar har inga bälten trasiga bilar och ibland punktering. Och så klämmer de in en massa folk i bussen en gång när vi åkte var det 15 personer i en liten minibuss .

En annan sak som man ska passa sig för är farliga elledningar. Jag ska lägga ut bilder senare på hur eldragningar kan se t i Vietnam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0