Con Dao ön igen

16/2 Igår så slappade vi och bada hela dan och plugga. Jag hade ätit och druckit för lite till frukosten så jag vart dålig när vi var ute och gick så jag höll på att svimma det flimrade i ögonen och så blev det som ett starkare sken från solen. Och så kände jag mig lätt men som tur hade vi köpt chips och nåt att dricka så jag skulle få upp energin. Jag kände mig dålig iallafall men jag doppade hela mig i havet då blev jag 100 procent frisk.

Idag har vi försökt hyra cyklar men dom hade bara en så vi ska försöka igen imorgon.

Vietnameserna kan gå i långbyxor och mössa utan att bli för varma fast det är 28 grader.

Vi har idag också kollat på ett museum och ett gammalt fängelse där både fransmännen vietnameserna och amerikarnerna har haft fångar som de torterat. Fast inte samtidigt förstås(=

 

17/2 Idag fick vi äntligen tag på cyklar det var skönt att cykla utomlands det är nästan ingen trafik här så det går lätt att cykla. Vi har cyklat långt och sett sjöar med lotus blommor, kor, odlingar, en pagod, regnskog, massor av fiskare. Och vi har sett hur folk bor. De flesta här jobbar med jordbruk eller fiske. Det börjar komma lite turister hit så en del kan tjäna pengar på det också. Det är nästan ingen här som har bil så en del åker motorcykel eller vanlig cykel och de andra går.

 

18/2 Idag klev vi upp tidigt för vi skulle åka till national parken med cykel. När vi kom fram så hade dom inte öppnat museet så vi väntade en hel timme vi tänkte nästan ge oss men då kom hon som låser upp oh sa sorry Im late. Så vi tittade lite på olika snäckor och fiskar och apor mm.

Det fanns också en konserverad sjöko som luktade formalin och uppstoppade jättesköldpaddor. Vi hann inte gå genom nationalparken till en strand som vi tänkte men vi ska göra det imorgon.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0