Phu Quoc

6/3


Vi hade värsta oturen vi fick sex svenskar bredvid oss som spelade hela natten det var skit musik dessutom. Dom slogs och söp och rökte marijuana och skrek och gapade. Efter tre nätter blev dom utslängda. Det var skönt. Man fick skämmas för man var svensk.


I dag har mamma och jag fått massage på stranden. Det var nice. Jag fick låna snorkel och cyklop av en svensk veterinär han hette Jesper. Han och hans fru hade en jätte söt baby som var 8 månader. Jag ska skriva mer hoppas vi hörs puss och kram!


7/3


Tidigt i morse gick vi ända in till staden. Mamma skulle ta ut pengar men inga bankomater funkade. Staden heter Duong Dong. På den här ön lever man på att göra fisk sås och det finns en pärlfabrik och turister förstås. Det finns ett stort fängelse här och där hade amerikanerna vietnamesiska fångar under vietnamkriget.

Jag har fått soleksem det kliar som in i nordens. I natt fick vi sova. När vi åker härifrån ska vi åka genom Mekongdeltat. Det ska jag berätta om sedan.

 

8/3

Vi har fått matförgiftning. Vi tror att det berodde på att vi åt kallt ris som hade stått. Jag spydde flera gånger mamma också. Nu orkar jag gå igen men jag blir ganska trött.

I morgon ska vi ut och snorkla. Det ska bli spännande.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Det låter som ni har det riktigt bra =) förutom matförgiftningen då. Själv är jag i London men åker tillbaka till Sverige imorgon. Ska bli kul att träffa er i Thailand om några veckor. Puss och Kram

2009-03-09 @ 18:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0