Mekongdeltat



Här ser man en liten liten del av Mekongdeltat. Mekongfloden är en jättestor flod som börjar i Tibet och rinner genom Kina mellan Burma och laos och mellan laos och Thailand sedan fortsätter den genom Kambodia och Vietnam där den rinner ut i Sydkinesiska sjön. Den drar me sig en massa slam och gör att det blir som öar och den delar sig där den rinner ut. Det kallas för delta och i mekongdeltat lever det hundratusentals människor. Dom fiskar och odlar. Mest ris Vi hoppas att vi får ta mer bilder i morgon när vi ska åka och titta på Chu Chi tunnlarna där vietnameserna gömde sig  när USA var där och krigade.

Kommentarer
Postat av: elina

Johannes! Jag är så avundsjuk på dig! Vill också vara där med er!!!

2009-03-16 @ 09:26:58
URL: http://elinagaard.blogg.se/
Postat av: johannes

Elina jag vet att du vill åka snart kanske du kan det.

2009-03-16 @ 09:34:10
Postat av: jörgen i östavall

hej jörgen här har du nogra fler historier.jag har en.det var en gång en rysk en tysk och en bellman som var ute och gick i skogen och mötte en jätte som sa jag ska äta er alihop sen sa han ni får en shans var att ta er här i från.sen sa jätten om ni säger not som jag inte kan så får ni gå.rysken började han sa spring runt jorden på en sekund.och det gorde han.sen vart rysken upp äten.sen sa tysken spring runt joprden på en sekund och kom tillbaka som en tjej.och det gorde jätten.sen var det bellmans tur han var fis nödig han fes så att det bara dånade i skogen sen sa bellman fånga fisen och måla den röd.men det kunde inte jätten.sen har non aldrig sett den jätten mer SLUT.

2009-03-19 @ 19:39:33
Postat av: danne

tjena kompis fan vad gör du i dag då hesnigar danne eriksson

2009-03-22 @ 20:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0